Import z Chin transport
Wysokie ceny frachtu i niedobory kontenerów w Azji przed Chińskim Nowym Rokiem 2021W Chinach rośnie produkcja, importerzy zamawiają coraz większe ilości produktów. Dla firm logistycznych transportujących produkty z Chin na cały świat stanowi to wyzwanie. Pojawił się problem z dostępnością kontenerów i drastyczny skok cen frachtu morskiego z Chin do Europy.
Jak podaje Business Insider, "Trwałe i silne ożywienie popytu klientów doprowadziło do najszybszego wzrostu zatrudnienia od maja 2011 roku. (...) Jednocześnie firmy najbardziej zwiększyły aktywność zakupową od stycznia 2011 r. i zwiększyły swoje zapasy zarówno surowców, jak i wyrobów gotowych. (...) Nowe zamówienia eksportowe urosły czwarty miesiąc z rzędu w porównaniu z poprzednim miesiącem, a chińskie przedsiębiorstwa odnotowały wzrost zamówień eksportowych." Jak podaje Trans.info "Załadowcy zgłaszają stawki spot sięgające 10,5 tys. dolarów za transport kontenera 40-stopowego (FEU) z Chin do głównych portów europejskich". We wcześniejszym artykule pisałem, że trwa już sezon zatowarowania i wysyłek z Chin przed rozpoczynającą się przerwą wiosenną związaną z rozpoczynającym się 12 lutego 2021 Chińskim Nowym Rokiem. Przerwa w realizacji zleceń w Chinach związana z obchodami nowego roku trwa zwykle 2-4 tygodnie. Wzrost zamówień i szczyt wysyłek towaru sprawiły, że firmy logistyczne napotkały problem z dostępnością zdatnych do użytkowania kontenerów. Pojawił się poważny niedobór kontenerów w Azji w ostatnich miesiącach. Operatorzy logistyczni zostali zmuszeni do używania starych kontenerów, które w zwykłych okolicznościach nie byłyby dopuszczone do użytkowania. Efektem tego są problemy z jakością transportowanych towarów. Otrzymujemy informacje od naszych klientów, że otrzymane produkty spleśniały w trakcie transport z powodu problemu z jakością kontenera. Wcześniej pisałem jak uniknąć pleśni podczas importu z tropikalnych regionów Azji. W takiej sytuacji sugerujemy przypomnieć dostawcom z Chin, aby przed załadunkiem dwukrotnie sprawdzili, czy kontener jest w dobrym stanie i czy nie ma żadnych problemów, takich jak np. dziury w kontenerze i ślady pleśni. Zły stan kontenerów może powodować problemy z jakością wysyłanych towarów podczas transportu morskiego. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących tego artykułu zapraszam do kontaktu: marcin.nowak@v-trust.com Źródło: innpoland.pl Więcej informacji: Rynki24.pl |